تکنولوژی

مقایسه‌ی دوربین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو با آیفون ۱۱ پرو

اپل بعد از مدت‌ها انتظار، در ماه اکتبر از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد. این گوشی‌ها به نسبت قبل پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌ی پرسرعت ۵G به لطف پردازنده‌ی ۵ نانومتری و قدرتمند A14 اشاره کرد. اما عملکرد اپل در ساخت مدل‌های پرو سری قبل یعنی آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس بسیار عالی بوده. بنابراین سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کند، میزان بهبود سری قبل به نسبت قبل است. اینکه آیا بروزرسانی به گوشی جدید منطقی است یا خیر. البته در این مطلب قرار نیست به بررسی کامل گوشی‌های جدید بپردازیم؛ بلکه به مقایسه‌ی دوربین آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ پرو می‌پردازیم تا ببینیم پیشرفت مدل‌های جدید در زمینه‌ی عکاسی تا چه اندازه بوده.

پیش‌تر به بررسی کامل آیفون ۱۲ پرداختیم. اما امروز قصد داریم به بررسی دوربین آن بپردازیم. چرا که اپل در مراسم معارفه‌ی این محصول، به پیشرفت محسوس دوربین آن به نسبت قبل اشاره کرد؛ خصوصا دوربین‌ آیفون ۱۲ پرو که اتفاقا توانسته در رتبه‌بندی وب‌سایت DXOMARK، با امتیاز ۱۲۸، در رده‌ی پنجم قرار بگیرد؛ ۲ امتیاز کمتر از آیفون ۱۲ پرو مکس که با امتیاز ۱۳۰ در رده‌ی چهارم قرار دارد و ۴ امتیاز بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس در رده‌ی یازدهم.

بنابراین به نظر می‌رسد پیشرفتی که اپل در رابطه با آن صحبت می‌کرد، واقعا درست باشد. اما دو گوشی جدید، یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ نیز در این بخش با هم متفاوت‌اند که اصلی‌ترین آن، دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپتیکال در مدل پرو است. در حالی که این میزان از بزرگ‌نمایی به صورت دیجیتال در آیفون ۱۲ صورت می‌گیرد. همچنین در مدل پرو می‌توان در شب نیز به ثبت تصاویر پرتره پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *